Massor med bär.



Jag var helt knallblå. Mina fingrar var det i alla fall. Eller lila, snarare. Jag försökte med tvål och vatten. Utan märkvärt resultat. Så jag gick på med en borste...



Idag har jag varit hos min farmor och farfar. Tänkte precis skriva att det har varit en slö dag. Men det är inte sant. Att plocka bär är inte jätteslött. Måste jag säga. Blåbär. Och hallon. Hittade kantareller. Plockade svarta vinbär. Och lite röda. Och krusbär. Och några smultron. Mitt i blåbärsplockningen ringde farmor och sa att maten började bli klar. Pappa svarade att vi var mitt ute i ett surhål och simmade runt i geggan. Farmor undrade om vi hade trillat i Gärdessjön.

Fikat har vi gjort så det räcker och blir över för en hel vecka. Sedan var farfar och pappa nere vid sjön och fixade med båten, fiskade lite. Vi kom dit, jag och mamma. Snackade om när pappa skulle dyka ner och räta upp bryggan, och farfar började undra om han hade drunknat. Då höll jag andan i en minut. Farfar förstod inte varför jag var så tyst och inte svarade när han pratade.

På vägen hem trädde jag (MÄRK VÄL) 3, japp, TRE, smultron på ett strå. Slå det ni, om ni kan. -.- x)

Nej, nu får jag väl sluta, kanske. Sova tidigt idag? Inte därför jag ska sluta skriva, i och för sig. Tio är lite väl tidigt. Imorgon ... vet jag inte vad jag ska göra alls. Hittar säkert på något. Finns nog massor. Om jag anstränger mig lite.

Kommentera. Så jag vet att ni finns där :D (y)

love
Tööööve

... mina fingrar är fortfarande blåa.
 

Kommentarer
Postat av: fie

haha, jag finns här !:o:'D alltid.. en trogen läsare tieep !:D

2009-07-25 @ 22:41:29
Postat av: youarejustmine

Seriöst. Kan du fatta HUR lång tid det tog för mig att läsa det där :O? Jag är fan slöast i sverige atm. :( Läser tom långsamt (y) ;D

Skriver långsamt med för den delen.

Hade tänkt att skriva ett inlägg till, men är rädd att det kommer ta hela natten. Och lite sömn lär jag behöva. ;D Höhö..-.-

2009-07-25 @ 22:57:47
Postat av: Joacim

Jag finns här xD :) hihi

2009-07-25 @ 23:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0